Nasz Muranów
gra terenowa
Cele:
1.
Zapoznanie się z topografią Muranowa i historią
powstania jego współczesnej architektury
2.
Poznanie stylu architektury socrealistycznej
3.
Kształtowanie
umiejętności pracy w zespole.
4.
Wykorzystanie umiejętności cyfrowych uczniów
(Teams lub WhatsApp)
Trasa:
Punkty:
1.
Plac
przed szkołą – sklep, księgarnia
2.
Żłobek/ punktowce
3.
Przedszkole/ galeriowce
4.
Kino - rozrywka
5.
Pomnik - park
6.
Brama
Muranowska
Przebieg gry:
I faza:
1.
Początek gry na placu przed szkołą. Wyjaśnienie
zasad. Podział na grupy.
2.
Zadanie. Każda grupa przechodząc swoją trasę
zwraca uwagę na:
a.
Detale architektoniczne
b.
Zabudowania – rodzaje budynków, przejścia,
schody, komunikacja
c.
Założenia użyteczności publicznej
d.
Ślady getta
3.
Jeśli takie elementy zauważa, nanosi je na
plan, robi zdjęcie – umieszcza je w swoim kanale Teams lub w swojej grupie
WhatsApp i umieszcza opis wg kwestionariusza i w karcie pracy. Trzeba umieścić
przynajmniej po dwa zdjęcia. Punktacja:?
II Faza:
1.
Zebranie się wszystkich przy Bramie
Muranowskiej. Omówienie fazy I. Odpowiedź na pytania ew. dyskusja
2.
Zapoznanie się grup z cytatem o założeniach
Muranowa.
3.
Poszukanie informacji, co zostało zrealizowane w
1955 r., a co nie i dlaczego nie?
4.
Co zostało z założeń Muranowa jako dzielnicy
robotniczej? Kto budował i dla kogo?
5.
Rozwiązanie testu na ten temat i pracy w fazie I
(nauczyciel monitoruje pracę w Teamsach i teście)
6.
Przyznanie punktów i ew. ogłoszenie zwycięzcy
Komentarze
Prześlij komentarz